داربست فلزی
اخبار

داربست فلزی

داربست فلزی به عنوان بهترین سازه موقت برای انجام کارهای عمرانی محسوب می شود. به وسیله داربست فلزی این توانایی را خواهید داشت که در قسمت های مرتفع ساختمان و یا سازه اصلی خود فعالیت داشته باشید و فعالیت هایی مانند تعمیر و رنگ آمیزی ساختمان خود را انجام دهید .
داربست های فلزی که معمولا از لوله های فلزی ساخته شده اند، دارای استحکام بسیار بالایی هستند و به وسیله اتصالات بسیار زیادی به هم متصل شده اند. در محل تقاطع این اتصالات فلزی، بست های فلزی بسیار محکم قرار گرفته است، که لوله های فلزی را به یکدیگر متصل نموده است.
نصب و اجرای داربست فلزی در حین سادگی و آسانی، دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد. انجام این پیچیدگی کار افراد مجرب و متخصص است زیرا که نصب آنها به مهارت و دقت مخصوص به خود نیاز دارد. این نوع از داربست ها دارای استحکام بسیار بالایی می باشند و نسبت به دیگر انواع آنها در بازار دارای دوام بسیار بیشتری می باشند .

هزینه و قیمت داربست فلزی نسبت به دیگر داربست های موجود در بازار بیشتر می باشد. ولی این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که دوام آن بسیار زیاد است و ایمنی بسیار بالاتری را برای افرادی که قصد دارند در ارتفاع کار کنند فراهم می کند. دلیل اصلی که از این نوع داربست بیشتر استفاده می شود، همین مورد دوام و استحکامی باشد.

داربست فلزی

جنس داربست فلزی

این داربست ها از به هم متصل شدن لوله های فلزی ساخته می شوند. طول این لوله ها می تواند متغیر باشد که بستگی به مشخصات پروژه دارد. این مورد که ساختمان ها را در متراژ های مختلف می سازند سبب شده است که اندازه ی لوله های فلزی داربست نیز متفاوت باشد.

این داربست ها معمولا در فاصله سی سانتی متری ساختمان نصب می شوند. ولی با این حال به توجه به نیاز کاربر و دستور بنا این فاصله کم یا زیاد می شود و تمام این تفاوت ها با توجه به نوع کاری که برای ساختمان انجام می شود متغیر خواهد بود.

داربست فلزی

انواع آنها

این داربست بسته به جایی که قرار است از آن استفاده شود؛ به دو دسته بلند و کوتاه تقسم می‎شود. یعنی در واقع برخی از انواع آنها برای استفاده در ساختمان‎های بلند کاربرد دارند و برخی دیگر در ساختمان‎هایی با ارتفاع کمتر استفاده می‎شوند.

نکته ی بسیار مهمی که در ساخت این سازه های فلزی وجود دارد این است که این داربست در عین حال که ساخت و نصب آن بسیار آسان می باشد، اگر نکات ایمنی در نصب داربست فلزی استاندارد صورت نگیرد ممکن است خطرات بسیار زیادی را برای کارکنان و داربست بندها به وجود بیاورد.

داربست فلزی رینگ لاک