بست فلزی داربست
اخبار

بست فلزی داربست

بست های فلزی بدون شک یکی از اصلی ترین قطعات در سازه های داربستی محسوب می شوند. بست فلزی با توجه به نوع کارکرد و پروژه ای که مورد استفاده قرار می گیرد به چند نوع تقسیم بندی می شود:

  • بست فلزی براکت دار
  • بست فلزی عایق دار
  • بست فلزی لوله و کابل
  • بست فلزی داربستی

در اینجا به معرفی اجمالی هریک از این بست های فلزی پرداخته ایم.

بست فلزی براکت دار

این بست ها در دسته اتصالات فولادی قرار می گیرند و در پروژه های مربوط به تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می گیرند. از این بست ها برای استحکام لوله های فولادی برق استفاده می شود.

بست فلزی عایق دار

این بست ها در سازه های دارای سطح مقطع گرد و همینطور در محیط های عمومی و صنعتی در سقف و کف کاذب، کابل کشی های مختلف و سیستمهای مانیتورینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

بست فلزی لوله و کابل

بست های فلزی مروبط به لوله و کابل عموما از مستحکم ترین انواع بست ها محسوب می شوند. جنس این بست ها معمولا از مس و یا ورق گالوانیزه و همینطور آلومینیوم و استیل ضد زنگ است.
این بست ها جنسی سخت و مستحکم دارند و عموما در محیط هایی که احتمال خوردگی و فرسودگی بیشتر است مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع و انعطاف پذیری در انواع این بست ها بسیار بالا بوده و برای هر استفاده ای مناسب می باشند.

بست فلزی داربستی

بست های فلزی داربستی عموما از جنس چدن و داکتیل ساخته می شوند و وظیفه ی استحکام و شکل دهی یک داربست را برعهده دارند.
بست های فلزی داربستی بسته به نوع و محل استفاده به چند دسته تقسیم می شوند:

  • بست تک پیچ
  • بست دوپیچ
  • بست چهارپیچ
  • بست چهارپیچ گردان

نقش بست های فلزی در ایمنی داربست ها بسیار حائز اهمیت است. کار در ارتفاع یکی از ریسک پذیرترین و خطرناک ترین مشاغل محسوب می شود و رعایت اصول استاندارد و ایمنی از اصلی ترین نکاتی است که حین انجام این کارها باید مورد توجه قرار گیرد.

بست فلزی داربست

بست های فلزی عموما از طریق ریخته گری ساخته می شوند و استاندارد و ایمنی لازم حین فرآیند ساخت درمورد انها مورد توجه کارشناسان قرار می گیرد.
اما بهتر است در حین خرید بست های فلزی از سلامت کامل تمامی قطعات آنها اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت بروز حادثه، پیامد آن بسیار ناگوار خواهد بود.
در صورت اقدام به خرید بست های فلزی کارکرده و دست دوم باید تک تک قطعات تست شوند تا شگستگی و یا خورد شدگی نداشته باشند. در صورت مشاهده زنگ زدگی و یا خوردگی احتمال شکسته شدن بست ها در سازه های داربستی وجود دارد و این موضوع ایمنی داربست را تا حد زیادی کاهش می دهد.
خرید بست فلزی بسته به کاربرد و مورد استفاده می تواند سوال برانگیز باشد. استعلام قیمت و مشاوره پیش از خرید را از ما بخواهید. .