داربست مثلثی
اخبار

داربست مثلثی چیست؟

اگر بخواهیم در مورد داربستی مانند داربست مثلثی صحبت کنیم باید بگوییم که این داربست از فریم های مثلثی ساخته شده است که ابعادی 100 در 120 و یا 75 در 120 دارد. داربست مثلثی به صورت نر و ماده به هم اتصال پیدا می کند. همچنین باید اضافه نمود که این داربست یکی از کاربردی ترین داربست های حال حاضر می باشد. در ادامه با ما در مقاله داربست مثلثی چیست همراه باشید.

داربست مثلثی
داربست مثلثی

مشخصات داربست مثلثی

داربست های مثلثی از لوله هایی ساخته شده اند که اندازه های بسیار معین و دقیقی دارند. لوله های داربست مثلثی به وسیله ی جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند و داربست مثلثی را شکل می دهند. مسئله مهمی که در مورد ساخت و تولید داربست مثلثی وجود دارد این است که، از لوله های درزدار و شکاف دار نباید در ساخت داربست مثلثی استفاده نمود، زیرا ممکن است استحکام لازم را برای بتن ریزی نداشته باشد.

کاربرد های داربست مثلثی

داربست مثلثی، کابرد های بسیار زیادی دارد که یکی از این کاربردها این است که برای کفراژبندی دالان و یا زیر سازی برای پل ها استفاده می شود. باید بدانید که دلیل استفاده از داربست مثلثی این است که داربست مثلثی برای کارهایی مثل زیرسازه های بتنی و دالان های بتنی پل فوق العاده مناسب می باشد. پل داربستی می تواند جایگزینی مناسب برای جک سقفی محسوب شود.
در چند سال اخیر از داربست مثلثی برای کارهای ساختمانی و پروژه های کوچک و بزرگ ساختمانی استفاده می شود. داربست مثلثی یکی از پربازده ترین داربست های موجود از نظر کاری می باشد. داربست مثلثی یکی از مناسب ترین داربست هایی می باشد که بازده کاری را برای کارکنان بسیار بالا می برد و بازدهی کار را افزایش می دهد.
نام دیگر داربست مثلثی اسکافولد است که از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد و اطمینان کارگر و کارفرما را به هرشکلی جلب می نماید. در کنار تمام این موارد باید در مرحله اول حتما متریال اولیه را از بهترین تولیدکنندگان تهیه کنند که از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. داربست مثلثی باید دارای کیفیت و مقاومت لازم باشد که با چندین بار استفاده، فرسوده و غیر قابل استفاده نشود.
بعضی از کارفرمایان به این مطلب علاقه دارند که لوازم و متریال داربست مثلثی خود را به صورت دست دوم خریداری نمایند ولی بایه به این نکته نیز توجه داشته باشند که حتما داربست خود را از شرکت هایی خریداری کنند که قابل اطمینان باشند و لوازم فرسوده و بلا استفاده را به شما تحویل ندهند. نکته ای که باید در مورد استفاده از داربست دست دوم بدانید این است که استفاده از داربست مثلثی بی کیفیت باعث به وجود آوردن خطرات بسیار زیادی برای کارکنان در زمان کار خواهد شد.

ویژگی های داربست مثلثی

یکی از مهم ترین موارد که باید در زمان ساخت داربست مثلثی به آن توجه داشت، این است که باید حتما از متریال مرغوب و مناسب برای ساخت داربست مثلثی استفاده نمود. در صورتی که از لوازم مناسب برای ساخت داربست مثلثی استفاده شود، ممکن است لوله های داربست مقاومت مناسبی را نداشته باشند و خسارت بسیار زیادی را به سازه درحال ساخت وارد نماید. جنس لوله ها نیز باید به گونه ای باشد که به هیچ عنوان خم یا کج نشود که باعث به وجود آوردن خطرات احتمالی نشود.

داربست مثلثی
داربست مثلثی زودبست

داربست مثلثی به گونه ای ساخته می شود که توانایی تحمل 14 تن بار را دارد و در صورتی که اتصالات و جوشکاری ها تغییر پیدا کند توانایی تحمل بار داربست مثلثی افزایش نیز پیدا خواهد کرد. ساخت این داربست بسیار ساده می باشد و همین مورد سبب شده است که از داربست مثلثی برای بیشتر امور عمرانی استفاده شود. موضوعی که در مورد داربست مثلثی وجود دارد این است که این داربست به راحتی مونتاژ و دمونتاژ می شود.